lørdag 24. april 2010

Tidlig lørdag morgen, og stille i huset.

Storelillejenta mi leker på rommet sitt, og minsten sover første duppen ute i vogn. Mannen har enda ikke stått opp, så her er det stille og rolig. Deilig! :) I dag er planen å komme oss ut og finne noen loppemarkeder. Til og med mannen ville være med, så det blir nok koselig. Blir spennende å se om vi finner noe.

Denne uka har vært fin. Med unntak av at jentungen fikk masse feber og lå rett ut her i begynnelsen av uka. Ble tre dager hjemme fra barnehagen, selv om hun strengt tatt fint kunne dratt etter to. Men vi bestemte oss for å ta en kosedag til, og dro til Stoff og Stil, IKEA og Sandvika storsenter en tur. Jeg fikk kjøpt litt tekstiler, Jentungen fikk et etterlengtet gulvteppe med bilveier på, og vi koste oss masse. Begge ungene sovnet i bilen på vei hjem. 
Var på NoaNoa en tur også, og det er ikke bare herlige klær der, men en veldig barnevennlig butikk. Minsten fikk krabbet litt rundt, og jaggu hadde de ikke egen lekekasse der og. Sånt liker jeg! Ble ingen kjøp da, men jammen var det mye fint der, så jeg skal tilbake.

Og på veien hjem:



Ellers har vi begynt å skrape ned huset, det skal males i vår, og fargeutprøving er foretatt. Det blir Skagerak og Odense. I dag er huset helt hvitt med veeeeeldig blå karmer. Litt varmere hvit med lys gråblå karmer blir mye bedre tror jeg. Det ser i allefall veldig bra ut syns jeg. Her er fargeutprøving på en noe slitt garasjeport.

Ellers ser det ut som hønsefuglene allerede liker hagen vår, for i går hadde jeg jaggumeg besøk av en aldri så liten (bråkete!!) fasan! Det er første gang jeg har sett her. Veldig dårlig mobilbilde tatt gjennom vinduet, ser du godt, så er den der et sted. :P


Ellers har jeg glemt å dele noen bilder jeg tok forrige uke. Da var minsten og jeg på tur til Oslo.
Vi tok toget, og ble henvist til "babykupèen".
Det var nesten som å ta toget for 40-50 år siden, skikkelig ordentlig vintage var det, se bare her:

Ha en deilig helg folkens!

1 kommentar:

  1. Koselig med togtur! Jeg satt i akkurat samme kupe for noen uker siden - skikkelig artig, følte meg også satt tilbake i tid! Klem fra Kathrine (HH på TI!).

    PS. Veldig fin blogg du har, forresten! Du tar nydelige bilder!

    SvarSlett