lørdag 10. april 2010

Deilige, etterlengtete, deilige VÅR!!

I dag har vi vært masse ute hele gjengen. Tramplina er satt opp for i år, og prosjekt "rydd opp i hagen" er i gang. Og det trengs, det er sikkert og visst... Halva tomta er rasert av jordrotter i løpet av vinteren, det ville tilstander. Man kan knapt gå der uten at man tråkker på de underjordiske gangene deres. :s Jeg liker ikke at de bor der, og vil helst ha dem laaaangt vekk. Men når mannen fant en som tasset rundt i hagen, og foreslo at han kunne kaste den på bålet, da nektet jeg.. Så den lille (uforskammet tamme) inntrengeren fikk tasse videre i hagen. Skal de dø, så skal det i allefall skje så humant som mulig.. *nemlig*

Vi planlegger å ha høner i hagen i år, så endel av tomta skal vies til flaksende tobente. De er flinke til å rydde opp også, både ugress og småkryp. Og siden stor deler av hagen her stort sett består av nettopp ugress og småkryp, så burde det gå utmerket. Og til gjengjeld får vi forhåpentligvis deilige (nesten-)økologiske egg. Naboene syns det er helt greit, så det er jo suverent. :) Jeg gleder meg! Hønsehuset står jo allerede her, kun brukt som lager for hagemøbler og et par eldgamle sykler. Bildet helt øverst på sida er av hønsehuset badet i snø.
Nå er det kveld i huset her, jeg skal spise litt sjokoladekake og kose meg. Imorgen skal vi i 6årsdag til min skjønne nevø. Det blir kos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar