onsdag 12. mai 2010

Skammelig!

Nydelige, deilige mai!
Det spirer og gror overalt, deilig å se at det er liv i naturen enda, selv etter en sånn skikkelig, ordentlig, gammeldags vinter.
Det er nå syvende året jeg bor her, og mang en gang har jeg sittet i hagen min og sett ut mot skogen som ligger på andre siden av jordet. Den nydelige lille gamle skogen. Naturreservatet. Jeg prøvde å gå dit over jordene en gang like etter at jeg flyttet hit, men det var så tungt å gå på bløte jorder at jeg snudde før jeg kom meg inn i skogen. Og siden har jeg aldri vært i nærheten engang. Inntil i går. Og hva har jeg vel ikke gått glipp av! Det første som møtte meg var et hvitveiseldorado jeg aldri før har sett maken til. Det er hvitt så og si over alt! Vel, faktisk så er det også felter hvor det er lilla hvitveis også. Ubeskrivelig vakkert er det der, rett og slett. Digre gamle fredete trær, et yrende fugleliv, og arter som ikke finnes andre steder. Og jeg har bodd et lite steinkast unna i nesten 7(!!!)år, men har ikke en eneste gang vært der. Rett og slett en skam er det. Jeg var der første gang i går. Og andre gang. I dag var jeg der for tredje gang. Spørs om jeg ikke må tilbake imorgen en tur. Jeg har litt å ta igjen. Hehe.

Vakkert, eller hva?


4 kommentarer:

  1. Åja, så vakkert det ser ut der!!! Klart du må dit å gjøre deg kjent :) Nydelig blomsterteppe!

    SvarSlett
  2. Hihihihi. Mener å ha fortalt deg en gang at Gullkrona er min barndoms hvitveisskog. Vi dro alltid på tur dit vi 4 i familien i april. Det er så vakkert der da. Så deilig at du fikk oppleve det i år vennen. <3

    SvarSlett
  3. Har du sagt det Ane?? I såfall må det ha gjemt seg i tåkehodet mitt, for det kan jeg virkelig ikke huske. :P
    Jeg skal helt klart bli kjent der borte. Litt irriterende at de har stengt gjennomgangen gjennom hovedgården, så jeg må gjennom bomringen for å gå der.

    SvarSlett
  4. ja, der er det flott. Vi har vært der ofte. Veldig fint å gå spor med hundene der også:-)

    SvarSlett