mandag 22. februar 2010

Mandag morning blues..

Ja, i allefall nesten. I dag tidlig når jeg skulle kjøre jentungen til barnehagen, oppdaget jeg først at døra ved bilsetet hennes var frosset fast. *arg* Jaja, ingen krise, hun krablet inn på andre siden og kom seg opp i setet sitt. Jeg får spent fast setet til minsten, og kjører. Men ingen vifte funker. Nada lufting. Men masse is på innsiden av ruta, ja det var det. Arg, festlig. Jeg tenker at det kaaaanskje kan være en sikring som er gåen, og prøver å få opp panseret. Som sitter bom fast. Jej. Nevnte jeg at jeg er lei vinteren? I allefall snøstormer som fucker opp alt som er med bilen min.
Men, i løpet av dagen har bilen tydeligvis ombestemt seg, og vifta funker plutselig igjen. Kan hende det hjalp å få varmen i seg igjen. Ikke greit å være italiensk import når norske vintere oppfører seg sånn tydeligvis.
Nå håper jeg på varmere tider så bilen kan få tint sjela si litt.
Helgen som var var vi stort sett bare innendørs. Lørdag snødde det jo i alle retninger, og det var rett og slett skikkelig ubehagelig å stikke nesa ut døra. (Forøvrig lå snøen godt oppover døra ute og, så det var litt kamp for å få åpnet den når hunden skulle ut.)
Her i Havnegata blåser det stort sett alltid mye mer enn andre steder, noe som resulterer i områder som er omtrent bare for snø, mens det fokker seg i enorme høyder andre steder. Garasjens ene kortside er f.eks helt under snø nå. Tok et par bilder ista som jeg tenkte å dele. Disse bildene er tatt etter at det er måket og ryddet en hel masse, i går så det mye værre ut. Ikke rart bilen ble litt lei seg.

Her er det flatmark til vanlig.
Søppelbøttene var helt begravet i all snøen. En stor takk til naboen med snøfreser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar